Aeon's Eldorado

Ride, boldly ride… If you seek for Eldorado.
微博: K_Aeon
AO3: Aeon_Warden
|文|图|翻译|杂食|无CP洁癖|尼尔|只狼|阴阳师|决战!平安京|Marvel|DC| 一拳超人|EVA|变形金刚|星球大战|质量效应|无尽之剑|异形大战铁血战士|寂静岭|死亡空间|CLAMP|CreepyPasta|爱伦·坡|泰戈尔|波德莱尔|守望者|地狱男爵|V字仇杀队|黑客帝国|银翼杀手|第五元素|Enya|Two Steps From Hell|Xandria|

Gotta knock a little harder - 山根麻以

这首实在太契合MTMTE和LL时期的轮威了,忍不住翻译了歌词
补天士在灵魂行者的星球是否成功叩开了他的心扉呢……


Happiness is just a word to me

快乐对我而言不过是个字眼而已

And it might have meant a thing or two

它或许意味着些什么

If I'd known the difference

若我知晓个中差别

Emptiness, a lonely parody

空虚,一种孤独而拙劣的模仿

And my life, another smokin' gun

而我的一生,宛若又一把冒着烟的枪

A sign of my indifference

昭示着我的冷漠无情

Always keepin' safe inside

始终封闭自我以获得安全感

Where no one ever had a chance

任何人都未曾有过机会

To penetrate a break in

穿透或闯入我的心扉

Let me tell you some have tried

实不相瞒,有人尝试过

But I would slam the door so tight

但我将门紧紧关闭

That they could never get in

使他们永远无法踏足

Kept my cool under lock and key

我用锁和钥匙保持冷酷

And I never shed a tear

我从未流过一滴眼泪

Another sign of my condition

我现状的又一个证明

Fear of love or bitter vanity

对爱的恐惧,抑或痛苦的虚荣

That kept me on the run

使我踏上逃离的旅途

The main events at my confession

这便是我忏悔之路上的主要事件

I kept a chain upon my door

我在门上加以锁链

That would shake the shame of Cain

以摆脱该隐兄弟相残的耻辱

Into a blind submission

变为盲目的顺从

The burning ghost without a name

熊熊燃烧的无名幽灵

Was calling all the same

仍在呼唤着同样的内容

But I just wouldn't listen

但我不会去听

The longer I'd stall

我拖延越久

The further I'd crawl

越要卑躬屈膝

The further I'd crawl

越卑躬屈膝

The harder I'd fall

跌倒得便越惨痛

I was crawlin' into the fire

我匍匐向火焰

The more that I saw

我见证的越多

The further I'd fall

堕落得便越深

The further I'd fall

堕落越深

The lower I'd crawl

便愈发卑微

I kept fallin' into the fire

我不断坠入火焰

Suddenly it occurred to me

突然之间我意识到

The reason for the run and hide

我进行捉迷藏游戏的原因

Had totaled my existnce

使我的存在更加完整

Everything left on the other side

我在另一边(狂派)留下的所有

Could never be much worse that this

都不可能比这些更糟糕

But could I go the distance

但我若能为之远涉,一切都将不同

I faced the door and all my shame

我直面那扇门,以及我所有的耻辱

Tearin' off each piece of chain

将锁链尽数扯断

Until they all were broken

将它毁坏殆尽

But no matter how I tried

可无论我做出何等努力

The other side was locked so tight

门的另一侧始终紧锁

That door it wouldn't open

不愿开启

Gave it all that I got

我用尽解数

And started to knock

开始叩响门扉

Shouted for someone

呼唤他人

To open the lock

来将锁开启

I just gotta get through the door

我必须穿过这扇门

And the more that I knocked

我叩门越多

The hotter I got

便越发焦灼

The hotter I got

我越焦灼

The harder I'd knock

叩门便越响

I just gotta break through the door

我必须穿过这扇门

Gotta knock a little harder

仍需更努力地叩响门扉

Break through the door

越过这扇门

评论
热度 ( 22 )
  1. 共2人收藏了此音乐
只展示最近三个月数据

© Aeon's Eldorado | Powered by LOFTER